Met de overname versterkt Mitel haar positie als nummer twee wereldwijd op de markt voor unified communications voor bedrijven. Ook vergroot het de regionale leiderspositie, met nummer één in Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) voor zowel enterprise UC als DECT. Mitel is nu ook marktleider in meer dan 10 individuele landen.
Samen hebben Mitel en Unify nu een gecombineerde klantenbasis van meer dan 75 miljoen gebruikers in meer dan 100 landen. Ook is het ecosysteem uitgebreid naar meer dan 5.500 wederverkopers, service providers, technologiepartners en strategische alliantiepartners.
Mitel voegt met de overname de voice platforms, samenwerkings- en contact center oplossingen, apparaten en eindpunten van Unify toe aan haar portfolio. Dit vergroot de mogelijkheden om klanten keuze en flexibiliteit te bieden. Ook kan de gecombineerde onderneming meer waarde leveren in verticals als gezondheidszorg, overheid, horeca en financiële dienstverlening.
Voor partners en klanten verandert er voorlopig niets. Mitel en Unify blijven dezelfde oplossingen en diensten leveren. De integratie van de organisaties zal in 2024 verder vorm krijgen met een gezamenlijk portfolio en partnerprogramma.