Met Hosted VoIP, ook wel telefonie 'in the cloud', besteedt u uw telefoonverkeer eigenlijk volledig uit aan een gespecialiseerde provider. Uw telefooncentrale, met alle technische zaken die erbij horen, staat dan niet meer in uw bedrijf, maar wordt beheerd vanuit een beveiligd datacentrum op een andere locatie.
In de aanloop naar de installatie inventariseert de provider wensen en mogelijkheden. Vervolgens verzorgt de provider de uiteindelijke inrichting van de VoIP, en het beheer erna. Hieronder vallen onder andere het uitvoeren van updates en het oplossen van storingen. Dat betekent dat de klant geen omkijken meer heeft naar alle technische rompslomp, en daar dus ook zelf geen specialistische kennis voor in huis hoeft te halen.
Als er aanpassingen gedaan moeten plaatsvinden wat betreft het aantal gebruikers of de gewenste functionaliteiten per medewerker, kan de provider dat ook regelen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de eisen van de klant en de mogelijkheden van het abonnement. Zeer specifieke wensen kunnen niet altijd ingewilligd worden.
De klant betaalt voor het complete installatie- en servicepakket van de provider een vast bedrag per maand per aansluiting. Daarmee is de kous financieel af. De klant heeft hierdoor altijd helder zicht op de kosten van telecommunicatie.
Telecomshop biedt hosted telefonie aan via een aantal providers. Natuurlijk kunnen wij u helpen bij het maken van een keuze, rekening houdend met uw wensen en budget.